Je uitnodiging voor een Bescheiden Ontbijt – Hannah Gamble

Het is te koud om buiten te roken, maar als je langskomt,
zal ik mijn handen bij me houden, of zal ik niet.
Ik zou je graag vertellen over de muur die werd opgegeten

door de klimop – het was zo mooi.
Verscheidene dingen zijn me voorgevallen,
allemaal seksueel. De man in de bus

trok zijn broek naar beneden zodat ik hem beter kon zien.
Een andere man zei, “Negeer hem schatje.
Kom maar gewoon op mijn schoot zitten.” Maar ik behoor niet tot zij

die het hongerigst zijn in de ochtend,
niet zoals de man in de bakkerij
die ei na ei na ei eet.

Luister. Kom langs: de kou heeft de zomer
al opgegeten. Ik heb een nieuw paar oren nodig:
vanuit de keuken kan ik niet zeggen of ik een windgong hoor

of een grijze vrouw met weigerende armen
die een pan met uien en aardappels laat vallen.
Vanochtend heb ik vier handen nodig—

twee om groenten te wassen, een om de theepot te tillen,
een om de melk te schenken. Vanochtend zal één
kleine mond niet voldoen. We zouden een spel

kunnen spelen waarbij we over de tegels kruipen, twee gele honden
die koffie uit hun bakjes drinken. We zouden een spel
kunnen spelen waarbij we het ontbijt laten aanbranden.

Buiten is er een wereld waarin elke liefdesscène
begint met een man in de deuropening;
hij loopt naar de vrouw toe en zegt “Open je mond.”

Geef een reactie

